14 april 2009

Mijn Silhouetje en ik (4)

Hoofstuk 4: Zelf aan de slag

Ondertussen wel leuke reacties gehad, ook dat ik al die kleine
rottige restjes heel simpel met een bankpasje oid van de
snijmat kan schrapen.....zal ik de volgende keer zeker proberen!

Maar eerst wou ik maar beginnen met iets simpels, gewoon een leuk figuur zonder gaten ;-)) En na al die lessen op al die sites dacht ik dat wel te kunnen!

Tja, waar begin je dan? Het leukst is natuurlijk om helemaal zelf iets te maken, maar dat gaat me nog wat te ver......
Dan maar op internet gezocht. Leuk plaatje gevonden van een draakje, een zwart silhouet dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.
In Inkscape omgezet naar alleen een buitenlijn en opgeslagen als een dxf-file die mijn Silhouetje ook kan lezen.
En dan maar eens proberen... Silhouetje kan het lezen, alleen vind ik de lijnen niet zo strak. Weet niet of dat kwaad kan, maar dat merken we zo.
Een mooi stukje scrappapier uitgezocht, op de mat geplakt en met testen de juiste instelling van mijn mesje uitgezocht.
Dan de grootte aangegeven en mijn plaatje binnen de lijntjes op het scherm geplaatst. Kunnen er eigenlijk wel twéé op...
En ook nog een kleintje ook, zou dat niet te friemelig worden?
Ik ben benieuwd...... en geeft mijn Silhouetje het startsein.

- wordt vervolgd -

2 opmerkingen:

  1. Oh jakkes, je stopt op het spannendste moment, het lijkt wel een soap. Ik hoop dat ik nog kan slapen van de zenuwen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, zoals ik al zei : je bent ook nog een romanschrijfster en Tink vindt dat blijkbaar ook maar met andere woorden. Ik kijk uit naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen