1 april 2009

Mijn Silhouetje en ik (2)

Hoofdstuk 2: Eerste aanvaring

Met het boek erbij - stap voor stap - komt dan toch het moment dat ik een testje kan gaan uitsnijden. Wel erg nagedacht: hoe dik zou mijn papier nou zijn, en hoe moet dat nou precies op die snijmat geplakt, en moet ik die zijstukjes er op laten zitten of niet... maar vooruit: test 1!
Testcut aanklikken en ja hoor, het beweegt! Ik schik me naar van de herrie die hij maakt, maar gelukkig had ik daar al iets over gelezen. Ik neem maar aan dat dat zo hoort...

Voorzichtig haal ik mijn mat eruit.... een keurig piepklein rechthoekje met een pijl is er uitgesneden, deels in mijn papier en deels in de snijmat.... o nee!
Chips, te diep gesneden, papier niet goed neergelegd, en mijn mooie nieuwe matje beschadigd!

Diepe zucht, en overnieuw doen. Wat staat er nou niet goed dan?
En jawel: de papierkeuze is op een of andere ondoorgrondelijk manier verschoven naar card in plaats van papier.... blond, dom, pech?
Nog een keer. Instellen op printerpapier, wat dikker, dus medium dik (denk ik?)

Ander kapje erop, want nou geeft hij een andere kleur aan. Lukt allemaal.
Papier hoger gelegd, mesje iets opgeschoven voor de volgende test: daar gaat ie!
Even kijken... ja, keurig testje, alleen niet helemaal doorgesneden.
Nou, dat is altijd beter dan dwars door m'n matje heen.
Nog wat bijstellen, papier is dus iets dikker dan ik dacht. Nog een test.
En nou is hij keurig! helemaal goed uitgesneden, en niks te zien op de mat.

Durf ik nou 'in het echie' ?

Mooi plaatje uit de voorbeeldenmap gekozen, zo'n ronde met veel openingen.
Ja, ik durf! En daar gaat hij al van start: hevig piepend en kreunend
schiet het matje heen en weer, er lijkt geen eind aan te komen!
Gaat dat allemaal wel goed??????
- wordt vervolgd -

1 opmerking:

  1. Hoi Tineke,

    Maak je om die mat niet te veel zorgen: daar komen echt nog wel meer krassen in. Op zich geen probleem hoor...

    En inderdaad: hij maakt veel lawaai, maar het werkt uiteindelijk wel!

    Succes nog!
    Sid

    BeantwoordenVerwijderen