6 april 2009

Mijn Silhouetje en ik (3)

Hoofdstuk 3: We vorderen!

Lang gewacht...en dan ineens is hij uit-gesneden.
Tromgeroffel: heel voorzichtig haal ik het papier van de mat....
en prachtig uitgesneden ligt daar ons eerste werkstuk: een decoratief ornament!

Wel eerst nog even los zien te krijgen, en dat valt nog niet mee!
Wat plakt die mat toch, ik moet goed uitkijken dat ik niets kapot trek.
Even later ligt hij toch heelhuids te pronken op de tafel.
Mooi he!
Tja, en dan zitten er nog tig kleine uitgesneden restjes op mijn plakmatje,
en die moeten er toch ook af. Stukje voor stukje, dat kost tijd! Niet te weinig zeg....
Had ik toch beter eerst een simpel vierkant of zoiets kunnen kiezen?
Maar als ik dan naar mijn ornamentje kijk, ben ik best wel trots.
Nou ja...trots... zoveel heb ik er nu ook weer niet aan gedaan ;-)

Nog heel even iets van tekst proberen. Ik tik 'gefeliciteerd' in, kies
een leuk lettertype en voila! daar gaat hij weer.
Zelfde procedure, zelfde lawaai.
Het worden heel leuke lettertjes, maar wél weer met een
héééle hoop restjes... zucht...
Lettertype was met dubbele lijnen, en deels overlappend, en
hij snijd echt élk lijntje wat op je scherm staat!
Heel keurig overigens ;-)...
Dat wordt dus nog wel even uitproberen, maar het gáát!

En dan wil ik méér.... ook ándere plaatjes, dat moet kunnen!

Even spitten... plaatjes omzetten: daar heb ik Inkscape bij nodig.
En hup, daar surf ik weer over het internet op zoek naar aanvullende kennis.
Snel gevonden, gedownload en geïnstalleerd.
Je wordt hoe langer hoe handiger met die dingen.
Nu kan ik weer een stapje verder!

- wordt vervolgd -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten