7 februari 2010

Stroganoff

Jullie kennen vast mijn kookvaardigheid nog wel van mijn kip-verhaal (juni 2009).  Vorige week had ik weer zo'n stunt....
Omdat ik wat haast had wou ik een lekker snel maaltje maken, en ik had nog een pak mix voor Russische Stroganoff in de kast staan. Lekker simpel: vlees/groenteprutje in Stroganoffsaus, met aardappelpuree en komkommersla. Dus snel aan de slag!
Komkommertje gesneden en zakje toebehoren erover. Vlees aanbraden, groente erbij en lekker even wokken.  Water voor de puree opgezet, en ondertussen met een half oog naar het nieuws kijken, dat moet je ook bijhouden. Toch?
Dan zakje Stroganoffsauspoeder over het vlees en de groente strooien.... he, wat is dat wit, ik dacht dat het rood zou zijn.... Het duurt even voor het doordringt dat ik het verkeerde zakje te pakken heb: die van de aardappelpuree! Hoe vis ik al die pureepoeder uit mijn wok? Niet dus!
Mijn man ligt ondertussen onder de tafel van het lachen door mijn verbaasde, vertwijfelde en daarna erg boze uitroepen....
Goede raad is duur, maar ik krijg (warempel) een helder ogenblik: ik mik snel het kokende water voor de aardappelpuree bij de wok in en roer alles heel goed door. En even later heb ik een héél goed gevulde aardappelpuree....
Al met al hebben we toch heerlijk gegeten: Extra gevulde puree van het Huis, met Stroganoffsaus erover en komkommersla erbij. Een échte aanrader!

5 opmerkingen:

  1. tja, je bent creatief of je bent het niet ;-) als het maar smaakt, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff ben ik gelukkig niet de enige die dit soort dingen presteert. Gelukkig dat je zo slim was om alles door elkaar te mengen. Moet ik in gedachten houden voor het geval dat :-)))

    Groetjes,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahahaha och geweldig keuken prinsesjes dus...
    Heb me rot gelachen, en...eind goed allll goed.

    Warme groetjes,

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Dat heb je slim opgelost! Jullie hebben vast heerlijk gegeten!
    Groetjes,
    Fokelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha ha...
    och jeej ik heb hier gevouwen gelegen bij het lezen!!!
    Bedankt voor dit geweldige verhaal!
    Liefs, Marit.

    BeantwoordenVerwijderen